Dit forum is bedoeld voor vragen en opmerkingen die opkomen tijdens het invoeren van de akten van de Surinaamse Burgerlijke Stand. U kunt zelf berichten plaatsen, lezen wat de ervaringen zijn van andere deelnemers, en reageren op berichten. Via de links hierboven kunt u direct doorgaan naar de sectie 'Mededelingen' (van het projectteam), 'Vragen' en 'Tips' over de invoer en 'Opmerkelijk' voor bijzondere vondsten.
in onderstande akte is de moeder arbeidscontractant. Er staat in die kate dat de moeder is ingeschreven in het algemeen register van immigranten onder nummer 255 C. wat neem ik op? Ook de woorden " algemeen register van immigranten" en het nummer , of alleen het nummer?
akte:
You need to be a member of Historische Database van Suriname & de Cariben to add comments!
Replies
ik heb bij deze gavallen altijd alleen "immigranten" ingevuld
in dit gevan dus "immigranten 255/C" als achternaam
Dank Jeanet & Rene, dan volg ik de meer letterlijke textovername
Mvg,
Jack
Zelf beperk ik me tot "immigranten" en het nummer, omdat bij het voorbeeld in de handleiding op blz. 8 de woorden "algemeen register van" ook niet worden overgenomen (als er wel "Britsch-Indië" o.i.d. staat). Hopelijk is dat ook goed...
Vriendelijke groet,
Renée
Hallo Jack,
ik zou de regel 'overnemen wat er staat' volgen, in dit geval dus 'algemeen register van immigranten 255/C'
groet, Jeanet
Ik ben het met Jeanet eens. de opdracht is: Zo letterlijk mogelijk overnemen tenzij...........
bij de bespreking van het nieuwe controle project heb ik die vraag gesteld, en ik meen dat Coen van Galen het toen met mij eens was: alleen immigranten is voldoende
maar laten we zijn reactie afwachten (of doorgaan, dan wordt het wel bij de controle goed gemaakt)