Dit forum is bedoeld voor vragen en opmerkingen die opkomen tijdens het invoeren van de akten van de Surinaamse Burgerlijke Stand. U kunt zelf berichten plaatsen, lezen wat de ervaringen zijn van andere deelnemers, en reageren op berichten. Via de links hierboven kunt u direct doorgaan naar de sectie 'Mededelingen' (van het projectteam), 'Vragen' en 'Tips' over de invoer en 'Opmerkelijk' voor bijzondere vondsten.
Betreft o.a. : NL-HaNA_2.10.61_1531_0020-r.jpg (2618×4191) (objectstore.eu)
Voor de kantlijn staan nummers vermeld. Wat is de betekenis van deze nummers, dan wel waar slaan ze op terug?
You need to be a member of Historische Database van Suriname & de Cariben to add comments!
Replies
Coen & Huub.
Dank voor jullie reactie. Weer een stukje opgelost.
@Coen. Je stelt de vraag: Wil je de nummers aparat toevoegen als kantmelding? Ik heb wel een mening, maar volgens mij is dat jouw beslissing. Ik heb het wel gedaan omdat het een melding is in de kant, die relevant is voor de akte.
Mvg
Sjaak Nikerk
Dag Sjaak,
Dat mag inderdaad als kantmelding.
Met vriendelijke groet, Coen
Beste Sjaak,
Ik kan het nog niet met 100% zekerheid zeggen, maar ik vermoed dat het de nummers zijn die deze mensen hadden tijdens de periode van het Staatstoezicht. Waarschijnlijk het inschrijfnummer of het nummer van hun pas. Dat sluit ook het beste aan bij de bewijsstukken die zijn overlegd bij dit huwelijk. Wil je de nummers apart toevoegen als kantmelding?
Hartelijke groet, Coen
ik heb het nummer in een huwelijksakte zien staat in dezelfde zin als de inschrijving staatstoezicht