Dit forum is bedoeld voor vragen en opmerkingen die opkomen tijdens het invoeren van de akten van de Surinaamse Burgerlijke Stand. U kunt zelf berichten plaatsen, lezen wat de ervaringen zijn van andere deelnemers, en reageren op berichten. Via de links hierboven kunt u direct doorgaan naar de sectie 'Mededelingen' (van het projectteam), 'Vragen' en 'Tips' over de invoer en 'Opmerkelijk' voor bijzondere vondsten.
Op de valreep van 2025 kreeg ik de mededeling:
De laatse 50 akten waren wel een uitdaging, het waren echte puzzelstukken.
Iedereen de beste wensen voor 2026. Huub.
You need to be a member of Historische Database van Suriname & de Cariben to add comments!
Replies
Dag allemaal,
De beste wensen voor het nieuwe jaar!
Jullie hebben veel harder gewerkt dan ik had verwacht. Ik was een paar dagen weg rond Oud en Nieuw en zag vanochtend pas dat de invoer klaar is.
Excuses daarvoor, ik schaam me diep dat het nieuwe project nog niet open stond.
Ik heb nu het nieuwe project nu open gezet: de huwelijksakten van Suriname 1901-1921. Zoals de meesten al weten zijn die iets ingewikkelder en ze lopen door over meerdere pagina's. Start alleen met invoeren als het begin van een huwelijksakte op de scan staat. Scans waar geen begin van een akte op staat moeten onmogelijk worden verklaard (maar let er op dat nieuwe huwelijksakten soms helemaal onderaan de pagina beginnen). Lees vooral eerst de handleiding als opfrisser voordat je begint.
Hartelijke groet en nogmaals excuses dat dit project nog niet klaar stond.
Coen
PS. Ik weet dat huwelijksakten niet ieders smaak is. Ik ben bezig met de voorbereidingen van twee nieuwe projecten die komende twee weken online komen, met overlijdensakten en de volkstelling van 1811.
Ik krijg al ontwenningsverschijnselen..... wat komt er nu en vooral: wanneer??
mooie afsluiting van het jaar.
goede jaarwisseling en een goed 2026
Wat fijn!
ik hoop dat de districtsgeboorten gauw online komen.
Fijne Jaarwisseling een een voorspoedig 2026!