Dit forum is bedoeld voor vragen en opmerkingen die opkomen tijdens het invoeren van de akten van de Surinaamse Burgerlijke Stand. U kunt zelf berichten plaatsen, lezen wat de ervaringen zijn van andere deelnemers, en reageren op berichten. Via de links hierboven kunt u direct doorgaan naar de sectie 'Mededelingen' (van het projectteam), 'Vragen' en 'Tips' over de invoer en 'Opmerkelijk' voor bijzondere vondsten.

Controle Curaçaose overlijdensakten

Een aantal opmerkingen die me opvielen bij het controleren van de overlijdensacten Curaçao:

1 Volgorde leeftijd en beroep bij de aangevers is "andersom" als op het formulier, kan dat aangepast worden?
2 Als de echtgenoot en/of tweede ouder ontbreekt (zoals bijna altijd) moet naast de naam ook het beroep nog "uitgezet" worden, niet logisch.
3 Kan bij de echtgenoot en/of tweede ouder en echtgenoot naast de [+] ook een [-] knop om deze te verwijderen indien niet van toepassing.
   (Is sneller dan twee keer # ingeven of # vergeten...)
4 Bij overledene aangegeven beroep kan niet geregistreerd worden, kan dat toegevoegd worden?

You need to be a member of Historische Database Suriname Curaçao to add comments!

Join Historische Database Suriname Curaçao

Email me when people reply –

Replies

  • Beste Nico

    Dank voor de nuttige feedback op het proefproject. In een lopend project kunnen we geen aanpassingen meer doen aan het formulier, maar we nemen deze punten natuurlijk mee als we een groter project gaan opzetten! De opmerking van Huub over punt 2 is juist, we hebben beroep daar met opzet een verplicht veld gemaakt omdat dit niet door de computer is meegenomen en dit vergt daarom extra oplettendheid voor de controleur. Aan het einde van de proef evalueren we of dit een goede beslissing was.

    Hartelijke groeten, ook namens Coen

    Thunnis

    • Snap de reden van het houden van de attentie, maar bedacht me dat het formulier korter en duidelijker is als voor echtgenoot, vader en moeder alleen een [+] staat om expliciet aan te geven dat je er gegevens van hebt. Als je wel gegevens hebt dan is het verplichte veld beroep terecht. Daarmee vervalt ook het aangeven van "geen beroep" als er geen persoon is. 

      • ik vul in dat geval "#" in om aan te geven dat er niets is ingevuld (of dat er geen beroep staat).

         

      • Beste Nico

        Dank voor het commentaar. Ik snap je denkwijze, maar helaas zijn hier technische obstakels... de mogelijkheden om zaken in het formulier aan te passen is beperkt. Maar nogmaals, we zijn erg blij met dit soort feedback en we nemen het mee in het ontwerp van het volgende formulier.

        Hartelijke groeten

        Thunnis

  • wat betreft punt 2 - tijdens de video meeting vertelede Thunnis van Oort of Björn Quanjer dat dit is gedaan als extra attentie om niets te vergeten

  • Dag Nico, ik kan dit nu niet wijzigen maar pak het maandag op met Thunnis, we komen er op terug.

    Met vriendelijke groet, Coen van Galen

This reply was deleted.

Forum

Voor een gedetailleerde toelichting over de werking van het forum, zie de handleiding.

Als u een bericht wilt plaatsen, klikt u op de link 'Add discussion' rechtsboven. U kiest een titel die de lading dekt van uw bericht.

Na het schrijven van uw bericht kiest u onder welke categorie het valt: 'Vragen' voor vragen over de invoer, 'Tips' wanneer u de andere medewerkers een advies wil geven, 'Opmerkelijk!' voor als u een bijzonder geval wil delen. De categorie 'Mededelingen' is bedoeld voor meldingen door de projectleiding. Verder kunt u aangeven voor wie het bericht zichtbaar is, kies daar de optie 'Only network members'.

U kunt via de kopjes direct naar één van de categorieën gaan:

All Discussions

Mededelingen

Vragen

Tips

Opmerkelijk!

U kunt ook zoeken door alle berichten via het 'search' zoekscherm bovenaan de pagina.

Projectleiders Thunnis van Oort en Coen van Galen staan klaar om te reageren op de berichten die worden geplaatst op het forum.

Als er discussie is over hoe bepaalde gegevens in te voeren, beslist uiteindelijk iemand van de projectleiding over de volgen koers. Vanzelfsprekend verzoeken we deelnemers de gebruikelijke regels van fatsoen te volgen.