Dit forum is bedoeld voor vragen en opmerkingen die opkomen tijdens het invoeren van de akten van de Surinaamse Burgerlijke Stand. U kunt zelf berichten plaatsen, lezen wat de ervaringen zijn van andere deelnemers, en reageren op berichten. Via de links hierboven kunt u direct doorgaan naar de sectie 'Mededelingen' (van het projectteam), 'Vragen' en 'Tips' over de invoer en 'Opmerkelijk' voor bijzondere vondsten.
Uit bijgevoegde akte blijkt dat de comparant en zijn echtgenoote aangifte doen van de geboorte van hun kind.
Tevens verklaart comparante over de geboorte en erkenning van een tweede kind (zoon).
Beiden zijn enkele jaren voor de aangifte geboren. Op welke wijze voer ik de gegevens van comparanten en de kinderen in?
Ik heb nu de naam en verdere gegevens van comparante als opmerking bij de comparant geplaatst.
De naam van het tweede kind (zoon) heb ik als opmerking bij de moeder geplaatst. Echter de zoon zal op deze wijze niet in de database opgenomen worden, denk ik.
Graag enig advies. Bij voorbaat dank.
Albert
You need to be a member of Historische Database van Suriname & de Cariben to add comments!
Replies
Beste Albert,
Dit is inderdaad een erkenningsakte. Deze akten zitten een enkele keer tussen de geboorteakten, maar we voeren ze later in een apart project in. U mag ze dus met de knop op 'onmogelijk' zetten, dan verdwijnt de akte uit de lijst.
Met vriendelijke groet, Coen van Galen