Dit forum is bedoeld voor vragen en opmerkingen die opkomen tijdens het invoeren van de akten van de Surinaamse Burgerlijke Stand. U kunt zelf berichten plaatsen, lezen wat de ervaringen zijn van andere deelnemers, en reageren op berichten. Via de links hierboven kunt u direct doorgaan naar de sectie 'Mededelingen' (van het projectteam), 'Vragen' en 'Tips' over de invoer en 'Opmerkelijk' voor bijzondere vondsten.
Onderstaande overlijdensakte betreft een contractarbeidster, Pancheea. De letter achter het cijfer is voor mij niet te ontcijferen. Welke letter staat er?
Hier de akte:
You need to be a member of Historische Database van Suriname & de Cariben to add comments!
Replies
Dag Jack, het is echt 931/B. De reden waarom je het niet terug kon vinden in de database van contractarbeiders, is omdat het boek waarin Pancheea geregistreerd stond niet bewaard is gebleven. Pancheea is in 1873 met het schip Yorkshire in Suriname aangekomen. Een overzicht van de contractnummers (en de ontbrekende nummers) vind je hier:
https://www.nationaalarchief.nl/onderzoeken/zoekhulpen/hindostaanse...
Hartelijk dank Coen, ook voor de verwijzing.
Zeeuwse avondgroet,
Jack
Dank Rene voor je reactie.. dat dacht ik ook, maar de combinatie 931/B of B/931 levert niet Pancheea op.
Zeeuwse groet,
Jack
Klopt, Jack, ik had ook even in het NA gekeken, waar alleen een Pancheea zonder verdere gegevens was te vinden. Wellicht deze vrouw...?
Zeeuwse groet terug,
Renée
Dag Jack, ik lees B.
Vriendelijke groet,
Renée