Dit forum is bedoeld voor vragen en opmerkingen die opkomen tijdens het invoeren van de akten van de Surinaamse Burgerlijke Stand. U kunt zelf berichten plaatsen, lezen wat de ervaringen zijn van andere deelnemers, en reageren op berichten. Via de links hierboven kunt u direct doorgaan naar de sectie 'Mededelingen' (van het projectteam), 'Vragen' en 'Tips' over de invoer en 'Opmerkelijk' voor bijzondere vondsten.
Volgens mij hoort bij deze erkenningsakte een vervolgblad, laatste woord is "resp." - vermoedelijk staan op het vervolgblad de geboortedata van de kinderen. Maar de twee vervolgbladen die ik krijg te zien, geven andere erkenningen ..
OF: kijk ik niet goed?
You need to be a member of Historische Database van Suriname & de Cariben to add comments!
Replies
Dat is raar, want de volgende pagina is inderdaad de tweede pagina van deze akte. Krijgt u deze scan niet?
Goedemorgen Coen, nee, ik heb deze scan niet ... bij mijn zijn de vervolgbladen 496 + 502 jaar 1899 - ik krijg deze niet opgeslagen, dus ik kan 't niet aantonen; nu gegevens uit scan hierboven (nr 495) overgenomen om de erkenning volledig in te vullen.
Beste Sherita Thakoerdat,
Het kan voorkomen dat er per abuis een vervolgpagina ontbreekt. Deze hebben we dan over het hoofd gezien bij het selecteren van de scans. Vult u in zo'n geval zoveel mogelijk velden in en voor de ontbrekende gegevens laat u de velden leeg of gebruikt u # waar nodig, en verstuur aub. een opmerking waarin u het probleem meldt. Wij kunnen dan achteraf gemakkelijk de ontbrekende gegevens aanvullen. Of als we er snel bij zijn, kunnen we natuurlijk nog de scan op het forum posten zoals Coen hierboven deed ;)
Hartelijke groeten Thunnis
Beste Sherita,
Dat is een slimme oplossing. :-)
Maar het hoort natuurlijk niet dat u niet meteen de goede akte kreeg. Thunnis en ik gaan er achteraan om te kijken wat er fout ging, hopelijk kunnen we het dan voor andere deelnemers voorkomen.
Hartelijke groet, Coen van Galen