Dit forum is bedoeld voor vragen en opmerkingen die opkomen tijdens het invoeren van de akten van de Surinaamse Burgerlijke Stand. U kunt zelf berichten plaatsen, lezen wat de ervaringen zijn van andere deelnemers, en reageren op berichten. Via de links hierboven kunt u direct doorgaan naar de sectie 'Mededelingen' (van het projectteam), 'Vragen' en 'Tips' over de invoer en 'Opmerkelijk' voor bijzondere vondsten.
Bij de moeder staat de naam Marianna Gomperts Heilbron. Ik twijfel over hoe ik Gomperts moet invoeren.
Op internet vond ik Marianne Gompert Heilbron, waar Gompert een voornaam lijkt. Maar daar is een van de voornamen van haar vader Gompert en zijn achternaam Heilbron, waardoor het misschien een patroniem zou kunnen zijn: https://gw.geneanet.org/wijngaarde1971?n=heilbron&oc=&p=margaliot+gompert+marianne
Hoe moet ik dit invoeren? Bij de achternaam Heilbron $ Gomperts? Of als dubbele achternaam, Gomperts Heilbron? Of Gomperts $ Heilbron?
You need to be a member of Historische Database van Suriname & de Cariben to add comments!
Replies
Gomperts is bekend als achternaam in Suriname; ik zou Gomperts Heilbron kiezen.
Gomperts is in dit geval duidelijk een patroniem, de vader van Marianne heet immers Gompert.
Marianne en Gompert hebben beiden de familienaam Heilbron.
De familienaam Gomperts is ontstaan als een versteend partroniem van Gompertzoon.
als haar vader ook alleen de familienaam Heilbron heeft, zou ik bij de moeder ook alleen Heilbron invullen, en Gomperts bij de voornamen.
Hij ondertekend in ieder geval met alleen de naam Heilbron.