Dit forum is bedoeld voor vragen en opmerkingen die opkomen tijdens het invoeren van de akten van de Surinaamse Burgerlijke Stand. U kunt zelf berichten plaatsen, lezen wat de ervaringen zijn van andere deelnemers, en reageren op berichten. Via de links hierboven kunt u direct doorgaan naar de sectie 'Mededelingen' (van het projectteam), 'Vragen' en 'Tips' over de invoer en 'Opmerkelijk' voor bijzondere vondsten.

Gewoontegetrouw vul ik, in het geval van immigranten, de naam in de akte in als voornaam en bij achternaam het contractnummer.

Echter, in het nationaalarchief.nl vind ik dat, bijvoorbeeld, voor de in onderstaande akte genoemde Bhugwandatt deze naam als achternaam staat genoteerd. Ook bij zijn moeder, Umrai, vind ik dat dit haar achternaam is (geworden) en dat haar voornaam Matai is. Ik las dat men op zeker moment zelf kon bepalen wat de voor- en achternaam zou worden. 

Hoe vul ik deze informatie in?

Bij voorbaat dank,

Ria van der Ploeg

 

 

 

NL-HaNA_2.10.61_1559_0012-r.jpg

You need to be a member of Historische Database Suriname Curaçao to add comments!

Join Historische Database Suriname Curaçao

Email me when people reply –

Replies

  • Beste Thunnis, Bedankt voor je reactie.Natuurlijk volg ik de instructiesuit de handleiding. Ik vroeg mij alleen af of ik de informatie die ik vond moest vermelden bij opmerkingen oid.

    Met vriendelijke groet, Ria

     

    • Beste Ria, Als je de informatie toch al hebt gevonden, kan je het vermelden als opmerking, maar je hoeft er zeker niet speciaal voor te gaan zoeken. Hartelijke dank en groet, Thunnis

       

       

       

  • Beste Ria, dank voor de vraag. Het klopt dat immigranten (later) een achternaam konden bepalen, maar we volgen bij het invoeren alleen de informatie die op dat moment in de akte staat. In een volgend stadium wordt het dan mogelijk om de informatie uit de akten te koppelen aan informatie uit de migratieregisters (of volkstelling). Blijf dus aub het stramien uit de handleiding volgen met naam in het voornaamveld en nummer in het achternaamveld. Hartelijke groeten Thunnis & Coen

This reply was deleted.

Forum

Voor een gedetailleerde toelichting over de werking van het forum, zie de handleiding.

Als u een bericht wilt plaatsen, klikt u op de link 'Add discussion' rechtsboven. U kiest een titel die de lading dekt van uw bericht.

Na het schrijven van uw bericht kiest u onder welke categorie het valt: 'Vragen' voor vragen over de invoer, 'Tips' wanneer u de andere medewerkers een advies wil geven, 'Opmerkelijk!' voor als u een bijzonder geval wil delen. De categorie 'Mededelingen' is bedoeld voor meldingen door de projectleiding. Verder kunt u aangeven voor wie het bericht zichtbaar is, kies daar de optie 'Only network members'.

U kunt via de kopjes direct naar één van de categorieën gaan:

All Discussions

Mededelingen

Vragen

Tips

Opmerkelijk!

U kunt ook zoeken door alle berichten via het 'search' zoekscherm bovenaan de pagina.

Projectleiders Thunnis van Oort en Coen van Galen staan klaar om te reageren op de berichten die worden geplaatst op het forum.

Als er discussie is over hoe bepaalde gegevens in te voeren, beslist uiteindelijk iemand van de projectleiding over de volgen koers. Vanzelfsprekend verzoeken we deelnemers de gebruikelijke regels van fatsoen te volgen.