Dit forum is bedoeld voor vragen en opmerkingen die opkomen tijdens het invoeren van de akten van de Surinaamse Burgerlijke Stand. U kunt zelf berichten plaatsen, lezen wat de ervaringen zijn van andere deelnemers, en reageren op berichten. Via de links hierboven kunt u direct doorgaan naar de sectie 'Mededelingen' (van het projectteam), 'Vragen' en 'Tips' over de invoer en 'Opmerkelijk' voor bijzondere vondsten.

Schakelen tussen invoerscherm en helppagina's

Net begonnen met het invoeren van de geboortes. Hoe schakel ik het makkelijkst tussen het invoerscherm en de helppagina's.

Wanneer ik tijdens het invoeren de helppagina raadpleeg bv voor een adres kom ik moeilijk weer terug in de pagina waar ik aan het invoeren was.

Vast een beginnersprobleem maar toch....

Alvast bedankt voor het antwoord.

You need to be a member of Historische Database van Suriname & de Cariben to add comments!

Join Historische Database van Suriname & de Cariben

Email me when people reply –

Replies

• Ik heb een vraag die misschien hierbij aansluit: het kost mij (een oude digibeet) de grootste moeite om inzicht te krijgen in de voortgang van het project c.q. welk aandeel mijn bijdrage daaraan levert. Klopt het dat er drie plekken zijn waar gegevens kunnen woden gevonden? "hetvolk.org", hdsc.ning.com en nog 1 die ik nu even kwijt ben. Waarom niet op 1 site alle info samengebracht? Zo werkt dat bij Vele Handen waar ik al jaren zonder dit soort problemen aan meewerk.

• Beste Martha, ik begrijp je punt: het is inderdaad handig om alles op één omgeving te hebben. Vele Handen is een prachtig initiatief maar om verschillende redenen (o.a. dat Het Volk een kleine en flexibele organisatie is) hebben we gekozen voor de oplossing: iets omslachtiger maar als je eenmaal gewend bent ook goed te doen, hoop ik... Hartelijke groeten Thunnis

• Hoi Martha

De voortgang van het project kun je hier zien  https://hetvolk.org/projects/ hier gewoon inloggen en je ziet ook hoeveel jouw aandeel is.

Je hebt met twee sites te maken, deze en die waar we de scans invoeren

vriendelijke groet,

Carla

hetvolk.org :: Lopende projecten
      Crowdsourcing application for cultural heritage institutions.
  • Dag Jean, het is inderdaad mogelijk om de .pdf-bestanden apart te openen. Zo kunt u schakelen tussen het formulier en de scan enerzijds en de namen-/beroepenlijsten en handleiding anderzijds. Is dat inmiddels gelukt?

• de pdf's opslaan op je eigen pc of het bestand laten openen in een nieuw tabblad

• Ik heb de pdf's gedownload en vind het zo heel makkelijk schakelen.

This reply was deleted.

Forum

Voor een gedetailleerde toelichting over de werking van het forum, zie de handleiding.

Als u een bericht wilt plaatsen, klikt u op de link 'Add discussion' rechtsboven. U kiest een titel die de lading dekt van uw bericht.

Na het schrijven van uw bericht kiest u onder welke categorie het valt: 'Vragen' voor vragen over de invoer, 'Tips' wanneer u de andere medewerkers een advies wil geven, 'Opmerkelijk!' voor als u een bijzonder geval wil delen. De categorie 'Mededelingen' is bedoeld voor meldingen door de projectleiding. Verder kunt u aangeven voor wie het bericht zichtbaar is, kies daar de optie 'Only network members'.

U kunt via de kopjes direct naar één van de categorieën gaan:

All Discussions

Mededelingen

Vragen

Tips

Opmerkelijk!

U kunt ook zoeken door alle berichten via het 'search' zoekscherm bovenaan de pagina.

Projectleiders Thunnis van Oort en Coen van Galen staan klaar om te reageren op de berichten die worden geplaatst op het forum.

Als er discussie is over hoe bepaalde gegevens in te voeren, beslist uiteindelijk iemand van de projectleiding over de volgen koers. Vanzelfsprekend verzoeken we deelnemers de gebruikelijke regels van fatsoen te volgen.