Dit forum is bedoeld voor vragen en opmerkingen die opkomen tijdens het invoeren van de akten van de Surinaamse Burgerlijke Stand. U kunt zelf berichten plaatsen, lezen wat de ervaringen zijn van andere deelnemers, en reageren op berichten. Via de links hierboven kunt u direct doorgaan naar de sectie 'Mededelingen' (van het projectteam), 'Vragen' en 'Tips' over de invoer en 'Opmerkelijk' voor bijzondere vondsten.
Hallo allemaal,
gisteren ben ik ook (weer) begonnen met invoeren. Nu van de overlijdensakten in de tijd van de Boeroes.
Mijn vraag: er wordt telkens vermeld wie de (vervanger van) de ambtenaar was: A .van den Brandhof.
In het formulier is echter nergens ruimte om dit in te voeren. Is dat ook niet de bedoeling? Ik vermeld het nu telkens in de opmerkingen.
Hoor graag hoe hiermee om te gaan.
Overigens is deze A. (Arend) van den Brandhof, de (voormalig?) dominee die de hele onderneming van Nederlandse boeren naar Suriname initieerde.
Het verhaal over hem en zijn vrouw Anna Pannekoek wordt levendig beschreven in de historische roman van Marlies Medema: Papieren Paradijs; aanrader!
Haar straatnamenbordje in Groningen, Saramacca staat er nog steeds: Pannekoekstraat.
Tot zover, succes weer,
Alies
You need to be a member of Historische Database van Suriname & de Cariben to add comments!
Replies
Alies, bedankt voor je tip over het boek van Medema!
Dag Alies, er wordt geen info over de ambtenaar ingevoerd, alleen vanaf de aangever.