Dit forum is bedoeld voor vragen en opmerkingen die opkomen tijdens het invoeren van de akten van de Surinaamse Burgerlijke Stand. U kunt zelf berichten plaatsen, lezen wat de ervaringen zijn van andere deelnemers, en reageren op berichten. Via de links hierboven kunt u direct doorgaan naar de sectie 'Mededelingen' (van het projectteam), 'Vragen' en 'Tips' over de invoer en 'Opmerkelijk' voor bijzondere vondsten.
Ik kom zo nu en dan bij de getuige(n) informatie tegen zoals, neef van overledenen e.d. Waar kan ik die informatie kwijt?
You need to be a member of Historische Database van Suriname & de Cariben to add comments!
Replies
Dag Aad,
We hadden toevallig voor afgelopen weekeinde niet goed afgesproken wie het forum in de gaten zou houden.
Zo ziet u maar weer, Thunnis en ik zijn ook feilbaar :-)
Het voorbeeld dat u noemt is belangrijk genoeg om te registreren, maar het komt niet zo vaak voor dat er een apart veld voor moet komen.
Ik wil u (en iedereen) vragen om dit als een opmerking naar ons te sturen. Dan kunnen we dit later aan die getuigen toevoegen. Verwerkt u het a.u.b. NIET als een kantmelding, want dat is het niet. Dus alleen als opmerking naar ons sturen.
Met vriendelijke groet, Coen van Galen
Hallo Aad en Reneej, ook ik ben het al eens tegen gekomen en heb er voor gekozen om het over te nemen als kantmelding, met als omschrijving 'anders' en 'extra info 1e (2e) getuige'.
T.a.v. het monitoren van het forum door de projectleiding kan ik zeggen dat tijdens het online koffieuurtje afgelopen dinsdag is verteld dat voor de universiteit de vakantieperiode is aangebroken en dat ook de projectmedewerkers in deze periode hun vakantie hebben. Daardoor kan het soms langer duren voor er gereageerd word op vragen en opmerkingen.
Dag Aad, ik had gehoopt dat iemand van de projectleiding al antwoord had gegeven. Ik kan me vaag herinneren dat er in het forum al eens over is gesproken, maar ik kan het niet terugvinden. Laatst had ik ook zo'n akte, en ik heb de informatie maar in het vak "Opmerkingen" gezet.
Dank je Reneej. Ik had ook gehoopt dat er eerder op zou zijn gereageerd. Mij staat bij dat de projectleiding dit forum continue zou monitoren, maar dat is blijkbaar anders.
Ik neem je idee over en zal het vak 'opmerkingen'daar maar voor gebruiken.
Beste Aad,
Door het zomerreces kan het inderdaad iets langer duren voordat we reageren. Ik overleg eerst nog even met Coen over wat we doen met deze gevallen en we komen dan zo snel mogelijk bij je terug.
Hartelijke groet
Thunnis