Dit forum is bedoeld voor vragen en opmerkingen die opkomen tijdens het invoeren van de akten van de Surinaamse Burgerlijke Stand. U kunt zelf berichten plaatsen, lezen wat de ervaringen zijn van andere deelnemers, en reageren op berichten. Via de links hierboven kunt u direct doorgaan naar de sectie 'Mededelingen' (van het projectteam), 'Vragen' en 'Tips' over de invoer en 'Opmerkelijk' voor bijzondere vondsten.

Onleesbare tekst en kanttekening

Beste,

Bij het invoeren van de gegevens liep ik vast op het ontcijferen:

-van het beroep van de eerste getuige

-de achternaam van de 2de getuige 

-de eerste voornaam van de echtgenoot van moeder

-de letter van het adres  

Daarnaast ben ik benieuwd of ik de gegevens in de kanttekening moet vermelden? 

Ik hoop dat iemand met mij kan meelezen. In ieder geval vast bedankt. 

https://widgets.hetvolk.org/data-entry/get-task/4d0deab1-de5d-969c-e3da-dfc405337ac1

You need to be a member of Historische Database van Suriname & de Cariben to add comments!

Join Historische Database van Suriname & de Cariben

Email me when people reply –

Replies

• op deze manier een link naar de scan plaatsen werkt niet, boven de scan heb je twee symbolen staan als je op de rechter klikt opent de scan in een nieuw tabblad, daar de link kopieëren en hier plaatsen dan kunnen we de scan zien

Als er gegevens in de kanttekening staan moet je deze ook overnemen, daar is een speciaal vak voor als er meerdere kanttekeningen zijn is er ook een + knop waarmee je weer een invoerveld ervoor krijgt

• Beste Carla,

Dank je voor de verwijzing. Is hieronder de juiste manier? 

Gracilla

Bij het invoeren van de gegevens liep ik vast op het ontcijferen:

-van het beroep van de eerste getuige

-de achternaam van de 2de getuige 

-de eerste voornaam van de echtgenoot van moeder

-de letter van het adres  

Daarnaast ben ik benieuwd of ik de gegevens in de kanttekening moet vermelden? 

Ik hoop dat iemand met mij kan meelezen. In ieder geval vast bedankt. 

NL-HaNA_2.10.61_28_0116-r.jpg

• -van het beroep van de eerste getuige: schrijver

-de achternaam van de 2de getuige: Slengarde

-de eerste voornaam van de echtgenoot van moeder: Hijacinthus

-de letter van het adres: A 128

De gegevens in de kantmelding moet u inderdaad in het invoerveld kantmelding vermelden: F Maria. De bijschrijving van één woord.
        Vermeld het vergeten woord ook in het goede veld: de juiste naam van het kind is: Johanna Clasina Maria

Met vriendelijke groet, Coen van Galen

• Beste Coen,
          De letter "F" in de kantmelding is in feite geen "F" maar een vewijsteken gebruikt door schrijvers om teksten te corrigeren.
          Hier meer daarover.

Vriendelijke groet, Huub.

https://www.uitgeverijdegraaff.nl/bestanden/Correctietekens.pdf
          • Beste Huub,
            Je hebt helemaal gelijk, maar het toetstenbord biedt niet echt een alternatief om er iets anders van te maken. Omdat de meeste mensen dit teken interpreteren als een soort F, ben ik die maar gaan gebruiken om het daarmee uit te leggen.

Vriendelijke groet, Coen van Galen

• Hartelijk dank Coen. Dit is ook helder. 

groet, Gracilla

• beroep eerste getuige is Schrijver 

achternaam tweede getuige is Slengarde

de eerste naam van de aangever (hoeft niet de echtgenoot van de moeder te zijn, als dat zo is staat dat bij de naam van de moeder vermeld als "zijne echtgenoot" is Johan

• Carla, Hartelijk dank hiervoor, ik kan weer verder.  

Ik lees wel Cornelia Johanna Adolphina Gaddum echtgenoot van @@@@ Franciscus Gerardus van den Ijver, wonende alhier. Hoe moet ik dit lezen 

• zijn eerste voornaam is Hijacinthus, het geheel over echtgenoot van noteer je in het vak onder de woonplaats van de moeder 

This reply was deleted.

Forum

Voor een gedetailleerde toelichting over de werking van het forum, zie de handleiding.

Als u een bericht wilt plaatsen, klikt u op de link 'Add discussion' rechtsboven. U kiest een titel die de lading dekt van uw bericht.

Na het schrijven van uw bericht kiest u onder welke categorie het valt: 'Vragen' voor vragen over de invoer, 'Tips' wanneer u de andere medewerkers een advies wil geven, 'Opmerkelijk!' voor als u een bijzonder geval wil delen. De categorie 'Mededelingen' is bedoeld voor meldingen door de projectleiding. Verder kunt u aangeven voor wie het bericht zichtbaar is, kies daar de optie 'Only network members'.

U kunt via de kopjes direct naar één van de categorieën gaan:

All Discussions

Mededelingen

Vragen

Tips

Opmerkelijk!

U kunt ook zoeken door alle berichten via het 'search' zoekscherm bovenaan de pagina.

Projectleider Coen van Galen doet zijn best om snel te reageren op de berichten die worden geplaatst op het forum.

Als er discussie is over hoe bepaalde gegevens in te voeren, beslist uiteindelijk iemand van de projectleiding over de volgen koers. Vanzelfsprekend verzoeken we deelnemers de gebruikelijke regels van fatsoen te volgen.