Dit forum is bedoeld voor vragen en opmerkingen die opkomen tijdens het invoeren van de akten van de Surinaamse Burgerlijke Stand. U kunt zelf berichten plaatsen, lezen wat de ervaringen zijn van andere deelnemers, en reageren op berichten. Via de links hierboven kunt u direct doorgaan naar de sectie 'Mededelingen' (van het projectteam), 'Vragen' en 'Tips' over de invoer en 'Opmerkelijk' voor bijzondere vondsten.

ongeboren kind(eren) erkend

Heb bij de gegevens van het kind # ingevuld, en bij overige info kind de tekst lettelijk overgenomen (heb het bij 1 kind gelaten :))

bij deze als haar natuurlijk kind of hare natuurlijke kinderen te erkennen: hetwelk of dewelke zij uit hare zwangerschap mocht ter wereld brengen.

https://d7acb2c7e8174455baa3f8935c1d8e71.objectstore.eu/radboud/106/NL-HaNA_2.10.61_106_0068-l.jpg

Denk dat het zo zou moeten, als ik het mis heb hoor ik het graag.

Opmerkelijk dat dat toen al kon,en werd gedaan, was mijn eerste gedachte.

You need to be a member of Historische Database Suriname Curaçao to add comments!

Join Historische Database Suriname Curaçao

Email me when people reply –

Replies

  • hoi Josca, zoiets had ik ook al eens en toen  op het forum kenbaar gemaakt onder

    1920-752 geb parbo tjien-fooh

    ook heeft Coen daar toen op gereageerd. groeten van Herma

  • Beste Josca,

    Een erkenning van ongeboren kinderen, ik wist niet eens dat dit kon (en ik betwijfel of dit formeel wettelijk mogelijk was in die tijd). Zo ziet u maar weer: ook de erkenningsakten leveren weer verrassingen op. :-)
    De manier waarop u het heeft ingevoerd is overigens helemaal juist.

    Bedankt voor het delen en met vriendelijke groet,
    Coen van Galen

    • Josca, Coen 

      Ik heb ook in Amsterdam in de periode 1840-1850 een akte gevonden waarin een kind werd erkend dat nog niet geboren was. Toen het kind enkele maanden later geboren werd, werd in de geboorte akte vermeld dat het op "datum" erkend was door -namen van moeder en vader-.  Het is niet iets wat veelvuldig voorkomt, maar waarom niet eigenlijk? 

      J

       

This reply was deleted.

Forum

Voor een gedetailleerde toelichting over de werking van het forum, zie de handleiding.

Als u een bericht wilt plaatsen, klikt u op de link 'Add discussion' rechtsboven. U kiest een titel die de lading dekt van uw bericht.

Na het schrijven van uw bericht kiest u onder welke categorie het valt: 'Vragen' voor vragen over de invoer, 'Tips' wanneer u de andere medewerkers een advies wil geven, 'Opmerkelijk!' voor als u een bijzonder geval wil delen. De categorie 'Mededelingen' is bedoeld voor meldingen door de projectleiding. Verder kunt u aangeven voor wie het bericht zichtbaar is, kies daar de optie 'Only network members'.

U kunt via de kopjes direct naar één van de categorieën gaan:

All Discussions

Mededelingen

Vragen

Tips

Opmerkelijk!

U kunt ook zoeken door alle berichten via het 'search' zoekscherm bovenaan de pagina.

Projectleiders Thunnis van Oort en Coen van Galen staan klaar om te reageren op de berichten die worden geplaatst op het forum.

Als er discussie is over hoe bepaalde gegevens in te voeren, beslist uiteindelijk iemand van de projectleiding over de volgen koers. Vanzelfsprekend verzoeken we deelnemers de gebruikelijke regels van fatsoen te volgen.