Dit forum is bedoeld voor vragen en opmerkingen die opkomen tijdens het invoeren van de akten van de Surinaamse Burgerlijke Stand. U kunt zelf berichten plaatsen, lezen wat de ervaringen zijn van andere deelnemers, en reageren op berichten. Via de links hierboven kunt u direct doorgaan naar de sectie 'Mededelingen' (van het projectteam), 'Vragen' en 'Tips' over de invoer en 'Opmerkelijk' voor bijzondere vondsten.
Het adre van de overledene heeft twee huisnummers: Tweede Buitenwijk twee honderd zeven en veertig twee en vijftig
Weet iemand wat dat betekent?
En vul ik maar in: 247 51?
You need to be a member of Historische Database van Suriname & de Cariben to add comments!
Replies
Beste Theo,
Dat is inderdaad de juiste oplossing. Ik vermoed dat hier hetzelfde gebeurd is, als nu soms nog met huisnummers gebeurt. Er zijn nummers ingevoerd in de wijk en op een gegeven moment wordt een grote lap grond opnieuw ingedeeld in kleinere percelen. Dan moet er wat bedacht worden om de nummering aan te passen, liefst zonder dat de hele buurt opnieuw genummerd moet worden. Ik verwacht dat we nog wel meer van dat soort voorbeelden gaan tegenkomen.
Met vriendelijke groet,
Coen van Galen
Denkt hdat je het zo goed doet inderdaad. Het kan nog ingewikkelder op nummer 247: https://www.delpher.nl/nl/kranten/view?query=tweede+buitenwijk+247&...
Excuseer de typos
Hallo Theo,
Als je alleen je eigen bericht leest dan zie je rechts, boven de grijze kolom Forum, een potloodje staan en het woord edit, als je daarop klikt kun je je eigen bericht nog aanpassen (typo's corrigeren).