Dit forum is bedoeld voor vragen en opmerkingen die opkomen tijdens het invoeren van de akten van de Surinaamse Burgerlijke Stand. U kunt zelf berichten plaatsen, lezen wat de ervaringen zijn van andere deelnemers, en reageren op berichten. Via de links hierboven kunt u direct doorgaan naar de sectie 'Mededelingen' (van het projectteam), 'Vragen' en 'Tips' over de invoer en 'Opmerkelijk' voor bijzondere vondsten.

Kan niet meer inloggen!

Ik kan wel huilen!  Ik heb twee uur aan een akte gewerkt.  Ik sla de opmerkingen op.  Als ik vervolgens de akte zelf wil opslaan, moet ik opniewe inloggen.  Maar dan krijg ik de melding: "Failed CSRF check!"

Ik kan met geen mogelijkheid meer inloggen, en ik vrees ook dat de akte waar ik zo lang aan gewerkt heb, niet bewaard gebleven is.

Als hier geen oplossing voor komt, zal ik een nieuw account aan moeten maken.

Theo, email: theovanbeusekom@yahoo.com

You need to be a member of Historische Database Suriname Curaçao to add comments!

Join Historische Database Suriname Curaçao

Email me when people reply –

Replies

  • Nu, anderhalf uur later, kan ik wel weer inloggen.  Een hele opluchting! En mijn werk aan de akte eas nog bewaard.

    Wat was er aan de hand?

    • Wat een geluk, Theo, dat de ingevulde akte er nog gewoon was.

      Een storingsmelding zoals jij kreeg, heb ik (nog) niet gehad, maar wat me wel eens is overkomen, is dat ik zolang met opzoeken bezig was geweest dat het systeem me automatisch had uitgelogd. Ik meen me vaag te herinneren dat zoiets na 15 minuten inactiviteit kan gebeuren. Helaas zie je dat niet, totdat je een opmerking probeert te verzenden en/of de akte wilt opslaan. Dan pas zie je een melding (of bij een opmerking verzenden krijg je niet het bericht dat er spoedig naar gekeken zal worden). Sinds me dit overkwam, maak ik er een gewoonte van om de tekst in het opmeldingenvak eerst te kopiëren als ik wat langer bezig ben geweest met opzoeken, voordat ik op "verzenden" klik.

      Het is dus helaas mogelijk dat je ingevulde opmerking niet is verzonden...

      • Mijn ervaring is dat het uitloggen van een project volkomen willekeurig is.

        Omdat ik soms een vraag van een onderzoeker moet beantwoorden die lang duurt, kan het gebeuren dat ik een project een paar uur niet verder invul.
        Dan kan ik meestal wer verder gaan met invullen. En krijg na taak opslaan weer een nieuwe taak.

        Ik vraag me ook af of de opmerking verzonden is  - ik krijg dan geen pop-up melding dat dat gelukt is - en moet wel opnieuw inloggen, waarna ik verder kan gaan met invullen van een taak.

        Coen van Galen  is dit verschijnsel bekend? En is de opmerking in dit geval wel ontvangen/opgeslagen?

        • Beste allen,

          Wat vervelend dat deze storing plaatsvond, gelukkig dat het inloggen na anderhalf uur weer lukte. Ik kan niet goed nagaan wat hier mis is gegaan, helaas. Als ik weet waar de opmerking (ongeveer) over ging, kan ik opzoeken of deze is doorgekomen.

          Hartelijke groet

          Thunnis

           

          • Beste Thunnis,

            Mijn zoon die in ICT gewerkt heeft, zegt dat CSRF staat voor Cross-Site Request Forgery.  Het zou betekenen dat het systeem (hetvolk.org) denkt dat iemand anders, vanuit een andere computer, met mijin gegevens probeert in te loggen.  Wat vreemd is, want ik gebruk alltijd dezelfde computer vanuit dezelfde locatie.

            Voor zover ik mij herinner, ik weet het niet zeker, ging het om de huwelijksakte van Johannes Louis Keun en Maria Petronella Wel, september 1868.

            Succes met het nazoeken,

            Theo

            • Beste Theo, ik heb de volgende opmerking terug kunnen vinden:

              Comparanten: https://resolver.kb.nl/resolve?urn=ddd:011193884:mpeg21:a0002 Naam van de bruidegom, Keun, komt voor in het emancipatieregister, maar niet met dezelfde voornamen. Bruid komt voor in emanciatieregister. In dat register staat ‘verwant met Zemire’, hetgeen lijkt op moeder’s naam in de akte. In de akte staat bij haar moeder: ‘toebehoord hebbende aan wijlen Ottinger’, hetgeen niet klopt met het register. Overlijden bruidegom: https://resolver.kb.nl/resolve?urn=ddd:010342765:mpeg21:a0008 Tolk J.C. Nassij Dz.

              Het lijkt er dus op dat de opmerking goed is doorgekomen. Over de CSRF melding zal ik navraag doen.

              Hartelijke groet,

              Thunnis

This reply was deleted.

Forum

Voor een gedetailleerde toelichting over de werking van het forum, zie de handleiding.

Als u een bericht wilt plaatsen, klikt u op de link 'Add discussion' rechtsboven. U kiest een titel die de lading dekt van uw bericht.

Na het schrijven van uw bericht kiest u onder welke categorie het valt: 'Vragen' voor vragen over de invoer, 'Tips' wanneer u de andere medewerkers een advies wil geven, 'Opmerkelijk!' voor als u een bijzonder geval wil delen. De categorie 'Mededelingen' is bedoeld voor meldingen door de projectleiding. Verder kunt u aangeven voor wie het bericht zichtbaar is, kies daar de optie 'Only network members'.

U kunt via de kopjes direct naar één van de categorieën gaan:

All Discussions

Mededelingen

Vragen

Tips

Opmerkelijk!

U kunt ook zoeken door alle berichten via het 'search' zoekscherm bovenaan de pagina.

Projectleiders Thunnis van Oort en Coen van Galen staan klaar om te reageren op de berichten die worden geplaatst op het forum.

Als er discussie is over hoe bepaalde gegevens in te voeren, beslist uiteindelijk iemand van de projectleiding over de volgen koers. Vanzelfsprekend verzoeken we deelnemers de gebruikelijke regels van fatsoen te volgen.