Dit forum is bedoeld voor vragen en opmerkingen die opkomen tijdens het invoeren van de akten van de Surinaamse Burgerlijke Stand. U kunt zelf berichten plaatsen, lezen wat de ervaringen zijn van andere deelnemers, en reageren op berichten. Via de links hierboven kunt u direct doorgaan naar de sectie 'Mededelingen' (van het projectteam), 'Vragen' en 'Tips' over de invoer en 'Opmerkelijk' voor bijzondere vondsten.
Het bewijs van inschrijving van de bruidegom wordt hier omschreven als: afgegeven door den commissaris van het district Boven Cottica belast met het besturen van het district Venea Slengarde (als ik het goed lees). Ik vind dat district niet in de hulplijst plantages. Heeft iemand er ooit van gehoord?
You need to be a member of Historische Database van Suriname & de Cariben to add comments!
Replies
Het is inderdaad districtscommissaris Slengarde van Boven Cottica, die ook belast was met het bestuur van het district Perica.
In Wi Rutu lees ik het volgende
District Boven Cottica
Districts Commissaris is de heer H.C.J. Slengarde. In zijn vorige functie was hij ‘1e commies ter Gouvernements Secretarij’. Hij was ook lid van de verificatiecommissie die in maart 1863 de plantages in Boven
Cottica bezocht. Het is een eigennaam.
Hallo Theo, ik lees plantage Perica. Helaas kan ik ook niet opmaken wat er daarna volgt.