Dit forum is bedoeld voor vragen en opmerkingen die opkomen tijdens het invoeren van de akten van de Surinaamse Burgerlijke Stand. U kunt zelf berichten plaatsen, lezen wat de ervaringen zijn van andere deelnemers, en reageren op berichten. Via de links hierboven kunt u direct doorgaan naar de sectie 'Mededelingen' (van het projectteam), 'Vragen' en 'Tips' over de invoer en 'Opmerkelijk' voor bijzondere vondsten.

Afscheid Thunnis en bijeenkomst Utrecht 18 december

Zoals jullie in de nieuwsbrief konden lezen, neem ik aan het einde van dit jaar afscheid van de Historische Database van Suriname en de Cariben (HDSC). Niet omdat het werk al klaar is, want, al zijn we al een heel eind op weg na 3 jaar invoeren van de Burgerlijke Stand, de klus is nog niet geklaard. Ook niet omdat het werk me niet meer zou bevallen, want de HDSC is ontzettend mooi en belangrijk project waar ik steeds met veel plezier aan heb bijgedragen, vooral dankzij de inspirerende inzet van zoveel deelnemers die belangeloos hun vrijetijd besteden aan het invoeren en controleren van de akten. De reden dat ik stop is heel aards: Na vier jaar loopt de financiering voor mijn aanstelling af en universiteiten mogen ook iemand niet langer dan 4 jaar tijdelijk in dienst nemen. Dus is het tijd voor een nieuwe uitdaging. Waarschijnlijk blijf ik wel direct betrokken bij de HDSC in een nieuw samenwerkingsproject dat we aan het opzetten zijn, daar kan ik hopelijk meer over verklappen op de bijeenkomst 18 december in Utrecht.

Die bijeenkomst in Utrecht op woensdag 18 december wordt een gezellige middag (14.00-17.30) in het Utrechts Archief in het centrum van Utrecht. Het Utrechts Archief vertelt over hun bijzondere Surinaamse collectie van de Evangelische Broedergemeente. Verder bespreken we de voortgang van het project, gevolgd door een speciale voorvertoning van een documentaire van Frans Bromet die daarin op zoek gaat naar zijn voorouders in Suriname, en daarna gaan we in gesprek met de filmmaker. Natuurlijk is er een hapje en een drankje en tijd voor gezellig samenzijn. Ik hoop daar veel deelnemers persoonlijk te kunnen bedanken voor de fijne samenwerking de afgelopen jaren!

Het aantal plaatsen voor de bijeenkomst in Utrecht is beperkt, dus meldt u zich snel aan via dit webformulier. Geef daarbij ook aan met hoeveel mensen u komt. Geeft u zich alstublieft vóór 27 november op, daarna is de inschrijving ook geopend voor andere geïnteresseerden.

Hartelijke groeten, ook namens Coen,

Thunnis

You need to be a member of Historische Database van Suriname & de Cariben to add comments!

Join Historische Database van Suriname & de Cariben

Email me when people reply –

Replies

• Beste Carla en Lidwien, dank voor jullie gelukwensen en complimenten! Ik ben ook erg blij met de samenwerking van de afgelopen jaren. En Carla, als het nieuwe project van start gaat, dan laat ik van me horen. Het heet de Suriname Tijdmachine en het is een historische digitale kaart van Suriname die het gemakkelijker maakt om de weg te vinden in het Suriname van het verleden. Hartelijke groet Thunnis

• Wat een mooi nieuw project! Ook ik ben nieuwsgierig naar wat dat allemaal voort gaat brengen. 

Heel veel succes met alles! 

groetjes, 

Lidwien

• Thunnis dat klinkt heel bijzonder, maakt mij alleen maar nog nieuwsgieriger

• Thunnis suc6 met je volgende project, ben nieuwsgierig wat het is. Helaas ben ik er woensdag niet bij

groetjes,

Carla

• Dank voor de fijne samenwerking en voor de geduldige, heldere en snelle wijze van antwoorden op mijn vragen! 

• Hartelijk dank Thunnis voor de prettige samenwerking en leuk dat we elkaar in Middelburg hebben ontmoet! Hopelijk ontmoeten we elkaar wee in een Surinaamse context.

hartelijke groet, 

Jack Dooms

• Beste Jack,

Insgelijks, dank voor de fijne samenwerking en we komen elkaar vast weer eens tegen, de wereld is klein ;)

Hartelijke groet,

Thunnis

This reply was deleted.

Forum

Voor een gedetailleerde toelichting over de werking van het forum, zie de handleiding.

Als u een bericht wilt plaatsen, klikt u op de link 'Add discussion' rechtsboven. U kiest een titel die de lading dekt van uw bericht.

Na het schrijven van uw bericht kiest u onder welke categorie het valt: 'Vragen' voor vragen over de invoer, 'Tips' wanneer u de andere medewerkers een advies wil geven, 'Opmerkelijk!' voor als u een bijzonder geval wil delen. De categorie 'Mededelingen' is bedoeld voor meldingen door de projectleiding. Verder kunt u aangeven voor wie het bericht zichtbaar is, kies daar de optie 'Only network members'.

U kunt via de kopjes direct naar één van de categorieën gaan:

All Discussions

Mededelingen

Vragen

Tips

Opmerkelijk!

U kunt ook zoeken door alle berichten via het 'search' zoekscherm bovenaan de pagina.

Projectleiders Thunnis van Oort en Coen van Galen staan klaar om te reageren op de berichten die worden geplaatst op het forum.

Als er discussie is over hoe bepaalde gegevens in te voeren, beslist uiteindelijk iemand van de projectleiding over de volgen koers. Vanzelfsprekend verzoeken we deelnemers de gebruikelijke regels van fatsoen te volgen.