Forum
Voor een gedetailleerde toelichting over de werking van het forum, zie de handleiding.
Als u een bericht wilt plaatsen, klikt u op de link 'Add discussion' rechtsboven. U kiest een titel die de lading dekt van uw bericht.
Na het schrijven van uw bericht kiest u onder welke categorie het valt: 'Vragen' voor vragen over de invoer, 'Tips' wanneer u de andere medewerkers een advies wil geven, 'Opmerkelijk!' voor als u een bijzonder geval wil delen. De categorie 'Mededelingen' is bedoeld voor meldingen door de projectleiding. Verder kunt u aangeven voor wie het bericht zichtbaar is, kies daar de optie 'Only network members'.
U kunt via de kopjes direct naar één van de categorieën gaan:
All Discussions
Mededelingen
Vragen
Tips
Opmerkelijk!
U kunt ook zoeken door alle berichten via het 'search' zoekscherm bovenaan de pagina.
Projectleider Coen van Galen doet zijn best om snel te reageren op de berichten die worden geplaatst op het forum.
Als er discussie is over hoe bepaalde gegevens in te voeren, beslist uiteindelijk iemand van de projectleiding over de volgen koers. Vanzelfsprekend verzoeken we deelnemers de gebruikelijke regels van fatsoen te volgen.
Replies
Dit is mijn akte Huub, moeder zonder beroep, er lijkt geen link met aangever, moeder ook niet teruggevonden in Delpher... maar bevallen dhttp://https://d7acb2c7e8174455baa3f8935c1d8e71.objectstore.eu/radb...us in het militair hospitaal.
de aangever is hospitaalmeester, hij werkt dus (ook) in het hospitaal.
Richard heeft bij zijn overlijden de achernaam Gillius [Delpher]
In de akte staat dat de moeder in he mil. hosp. woont, dus da zou ik ook zo invullen, en niet ies anders interpreteren
Oei! Dat was dus een totale leesfout in het beroep van de aangever (ik las koopstaalmeester... en het is nog wel zo netjes geschreven). Dan gaat het natuurlijk helemaal mis... Dank voor je advies Huub!
Het kan zijn dat de moeder als huisbediende in he militair hospitaal (op kamers) woonde, en dat ze daar bevallen is in de kraam inrichting.
In de akten waarin de moeder bevalt op een ander adres wordt dat duidelijk vermeld.
Hier staat alleen haar woonadres, dus zou ik dat ook zo invullen.
Kom net hetzelfde tegen! Ik dacht bij woonadres "niet vermeld" invoeren en bij geboorteadres de kraamafdeling van het militair hospitaal, maar weet het ook niet zeker...
Zo denk ik ook. Maar denken wij op de juite manier. Even afwachten maar...:)
Dag Aad, zoals Huub van Helvoort al in zijn reactie aangeeft, kan het adres zoals deze in de akte staat ('Gravenstraat B2 militair hospitaal kraamafdeling') overgenomen worden. Het is inderdaad mogelijk dat de moeder precies daar werkte en woonde.