Dit forum is bedoeld voor vragen en opmerkingen die opkomen tijdens het invoeren van de akten van de Surinaamse Burgerlijke Stand. U kunt zelf berichten plaatsen, lezen wat de ervaringen zijn van andere deelnemers, en reageren op berichten. Via de links hierboven kunt u direct doorgaan naar de sectie 'Mededelingen' (van het projectteam), 'Vragen' en 'Tips' over de invoer en 'Opmerkelijk' voor bijzondere vondsten.
Toevalsvondst: geboorteakte 1829
Vroedmeeser Pierre David van de Vijver - bekend uit de EO programma's "Geboeid - terug naar de plantage" waaraan ik heb meegewerkt.
Hij was degene die Albertus van van de Vijver gemanumitteerd heeft.
ik heb ook al een van Thol gezien waarmee ik een andere onderzoeker verder kan helpen.
You need to be a member of Historische Database van Suriname & de Cariben to add comments!
Replies
Vier keer van de Vijver, eentje met 2 keer van https://d7acb2c7e8174455baa3f8935c1d8e71.objectstore.eu/radboud/67/...
Beste Josca,
Hartelijk dank, fijn dat je je mijn post herinnerde.
Nu wordt ook duidelijk dat er Pierre David van de Vijver (met één keer van) was met nakomelingen en Albert die bij zijn manumissie door P.D. de familienaam van van de Vijver (met twéé keer van) was met zijn nakomelingen die soms door een niet oplettende ambtenaar met maar één van werden ingeschreven.
Vriendelijke groet, Huub.
(PS: Dwight van van de Vijver is weer op TV, nu bij het programma Containerdorp)
Had natuurlijk 2 met 2 keer van moeten schrijven. Containerdorp, de serie eerder, hield deze post vers :)
Mooi!
Het toeval wou bij Huub terechtkomen als beloning. Ik mis de icons van Facebook voor een dikke duim omhoog.
mooie vondst Huub
Huub van Helvoort ik heb uit latere jaren in mijn gegevens een van Thol gehuwd met Louzada met kinderen, weet niet of je daar wat aan hebt
Leuk! En mooi werk om te doen ;-)
Gr. Dionne
Wat een bijzondere vondst, Huub!