Dit forum is bedoeld voor vragen en opmerkingen die opkomen tijdens het invoeren van de akten van de Surinaamse Burgerlijke Stand. U kunt zelf berichten plaatsen, lezen wat de ervaringen zijn van andere deelnemers, en reageren op berichten. Via de links hierboven kunt u direct doorgaan naar de sectie 'Mededelingen' (van het projectteam), 'Vragen' en 'Tips' over de invoer en 'Opmerkelijk' voor bijzondere vondsten.
Zodra ik de lijst met namen wil downloaden krijg ik keurig onder de kolommen informatie te zien. Behalve onder de kolom achternamen. Hier zie ik alleen een # hekje.
Hoe is dit op te lossen? Heeft het soms te maken met het feit dat ik op een Mac werk?
Groeten,
Rob Vennix
You need to be a member of Historische Database van Suriname & de Cariben to add comments!
Replies
In totaal moeten het 32783 velden zijn, laatste persoon is de lijst is Constant Zwitser
Beste Rob Vennix ,
Goed dat u deze vraag stelt! De lijst is alfabetisch geordend op achternamen. De namen zijn afkomstig uit de gecontroleerde invoer van de geboorteakten: dat betekent dat bij ontbrekende achternamen een "#" is ingevuld, gevolgd door namen die starten met een onleesbare letter "@". Pas dan verschijnen de eerste achternamen die starten met "A". Dus als het goed is, gewoon een kwestie van verder naar beneden scrollen.
Ik begreep wel van een andere deelnemer die Mac gebruikt (en ik kan dat zelf niet checken want werk alleen met Windows) dat op een Mac mogelijk niet de hele lijst gedownload wordt. Het is best een groot bestand namelijk. Heeft u iemand in de omgeving die Windows gebruikt? Dan kunt u controleren of daar het verschil zit.
Ik hoor graag of dit helpt het probleem op te lossen.
Hartelijke groet Thunnis
Op mijn Macbook kan ik het hele bestand ophalen en alle 32783 namen bekijken.
Ik heb het XLS bestand opgehaald en gebruik LibreOffice om het te bekijken.
Vriendelijke groet, Huub.