Dit forum is bedoeld voor vragen en opmerkingen die opkomen tijdens het invoeren van de akten van de Surinaamse Burgerlijke Stand. U kunt zelf berichten plaatsen, lezen wat de ervaringen zijn van andere deelnemers, en reageren op berichten. Via de links hierboven kunt u direct doorgaan naar de sectie 'Mededelingen' (van het projectteam), 'Vragen' en 'Tips' over de invoer en 'Opmerkelijk' voor bijzondere vondsten.

Replies

  • Beste allen

    Inderdaad slaan we deze briefjes over, dus graag markeren als 'taak onmogelijk'. Als alle akten zijn ingevoerd en het blijkt dat er aangiftebriefjes zijn waar géén aktes van zijn, dan kunnen we een apart project maken om deze alsnog in te voeren.

    Hartelijke groeten

    Coen en Thunnis

  • Hi Reneej,

    ik kreeg deze ook net voor mijn neus en heb hem gewoon verwerkt.

    Wilde hem net gaan posten omdat ik het reuze interessant vind dat we eindelijk de oorspronkelijke aangifte te zien krijgen, en toen zag ik jouw bericht.

    hartelijke groet

    Ingrid P

    • Dag Ingrid, ik zocht net even toch maar even, en vond het forumbericht waarin het eerder over deze briefjes ging: https://hdsc.ning.com/forum/moeten-deze-aktes-ook-ingevuld-worden

      Thunnis van Oort gaf daarin het volgende antwoord: "Klopt, dit soort aangifte briefjes worden niet ingevoerd. We hebben geprobeerd ze er allemaal van te voren uit te filteren, maar helaas is er af en toe een serie die we over het hoofd hebben gezien. Ze mogen allemaal als onmogelijk worden aangemerkt."

      Ik zie nu dat ik e.e.a. destijds ook in de handleiding had gevonden. Het gaat goed met mijn geheugen... :D 

      "Let op: De schriftelijke aangiften zelf zijn soms ook bewaard gebleven, maar in dit project voeren we alleen de geboorteaktes in. Als u in bij het invoeren een scan met een originele geboorteaangifte krijgt aangeboden, gebruikt u de knop ‘taak onmogelijk’."

      moeten deze aktes ook ingevuld worden
      Is het ook de bedoeling dat heze aangiftes van geboorte worden ingevoerd 
      • Ah, dank je wel Renee, ik had al besloten even het antwoord af te wachten.

        Was wel aan het inventariseren geslagen, misschien handige info voor het team, het gaat in dit bestand 1667H om de nummers 143 t/m 244

         

This reply was deleted.

Forum

Voor een gedetailleerde toelichting over de werking van het forum, zie de handleiding.

Als u een bericht wilt plaatsen, klikt u op de link 'Add discussion' rechtsboven. U kiest een titel die de lading dekt van uw bericht.

Na het schrijven van uw bericht kiest u onder welke categorie het valt: 'Vragen' voor vragen over de invoer, 'Tips' wanneer u de andere medewerkers een advies wil geven, 'Opmerkelijk!' voor als u een bijzonder geval wil delen. De categorie 'Mededelingen' is bedoeld voor meldingen door de projectleiding. Verder kunt u aangeven voor wie het bericht zichtbaar is, kies daar de optie 'Only network members'.

U kunt via de kopjes direct naar één van de categorieën gaan:

All Discussions

Mededelingen

Vragen

Tips

Opmerkelijk!

U kunt ook zoeken door alle berichten via het 'search' zoekscherm bovenaan de pagina.

Projectleiders Thunnis van Oort en Coen van Galen staan klaar om te reageren op de berichten die worden geplaatst op het forum.

Als er discussie is over hoe bepaalde gegevens in te voeren, beslist uiteindelijk iemand van de projectleiding over de volgen koers. Vanzelfsprekend verzoeken we deelnemers de gebruikelijke regels van fatsoen te volgen.