Dit forum is bedoeld voor vragen en opmerkingen die opkomen tijdens het invoeren van de akten van de Surinaamse Burgerlijke Stand. U kunt zelf berichten plaatsen, lezen wat de ervaringen zijn van andere deelnemers, en reageren op berichten. Via de links hierboven kunt u direct doorgaan naar de sectie 'Mededelingen' (van het projectteam), 'Vragen' en 'Tips' over de invoer en 'Opmerkelijk' voor bijzondere vondsten.
Het is me al enkele keren overkomen dat ik een akte (grotendeels) heb ingevuld, maar nog niet heb kunnen opslaan door andere bezigheden of omdat ik op antwoord wacht op een door mij gestelde vraag. Als ik verder wil gaan, krijg ik de boodschap dat ik niet langer ben ingelogd en zijn de eerdere gegevens verdwenen. Hoe kan ik dat voorkomen? Houd me aanbevolen voor tips
You need to be a member of Historische Database van Suriname & de Cariben to add comments!
Replies
Beste Bert, het is gebruikelijk dat websites hun gebruikers uitloggen nadat zij een bepaalde tijd inactief zijn geweest. Zo kan (in theorie) worden voorkomen dat men in uw nog ingelogde account kunnen, alsook dat de website overbelast raakt. Hierbij krijgt u doorgaans de melding met de strekking 'Session timeout'. Dit heeft helaas wel als gevolg dat ingevoerde gegevens worden weggegooid.
U kunt het beste de pagina sluiten wanneer u enige tijd niet met de akte bezig zal zijn. Bij het sluiten worden gegevens namelijk wel bewaard, in 99 van de 100 gevallen. We kunnen dit niet 100% garanderen want het hangt ook van de instellingen van uw browser af. Het beste kunt u dit een keer testen door bij een nieuw in te voeren akte alleen het folionummer in te voeren, de browser af te sluiten of uit te loggen en weer in te loggen en dan wanneer u 'geef mij een nieuwe taak' aanklikt te controleren of u weer dezelfde akte krijgt met het folionummer ingevuld. Een taak blijft 2 dagen aan u toegewezen, daarna wordt deze aan een andere invoerder toegewezen.
dit overkomt mij ook wel eens...
als ik dan weer inlog en om een nieuwe taak vraag, dan krijg ik de taak te zien waarmee ik bezig was
(ik gebruik de Firefox browser)
Dat herken ik. Als het me overkomt, krijg ik dezelfde akte om verder te verwerken.