Dit forum is bedoeld voor vragen en opmerkingen die opkomen tijdens het invoeren van de akten van de Surinaamse Burgerlijke Stand. U kunt zelf berichten plaatsen, lezen wat de ervaringen zijn van andere deelnemers, en reageren op berichten. Via de links hierboven kunt u direct doorgaan naar de sectie 'Mededelingen' (van het projectteam), 'Vragen' en 'Tips' over de invoer en 'Opmerkelijk' voor bijzondere vondsten.
Wie kan mij helpen met deze tekst?
Ik kom niet verder dan:
Dit X mark is getekend door de tweede getuige @@@@@@@ zonder het @@@ @@@ niet te kunnen
You need to be a member of Historische Database van Suriname & de Cariben to add comments!
Replies
Super bedankt voor jullie reacties. En ook al hoeft de tekst niet te worden opgenomen... toch ook wel leuk om te weten wat er staat. ;-)
Zoals door anderen hier al reageerden hoeft de tekst inderdaad niet opgenomen worden in het formulier. De ambtenaar verklaart hier dat een handtekening mist (die van een getuige) omdat deze niet kan lezen/schrijven. De handtekening van de ambtenaar verschijnt daaronder als bevestiging en staat daarmee twee keer op de akte. U kunt bij de desbetreffende getuige dus kiezen voor 'Niet ondertekend wegens analfabetisme'.
Dit X merk is gesteld door ...
Maar wat er precies staat maakt niet uit. Je moet wel bij de tweede getuige vermelden dat hij niet ondertekend heeft vanwege analfabetisme.
Volgens mij staat er: ..... door de tweede getuige, verklarende het schrijven niet te kunnen.
Volgens mij heb je helemaal gelijk!
Dank je wel Yvonne
Maar dat hoef je dus niet over te nemen.