Dit forum is bedoeld voor vragen en opmerkingen die opkomen tijdens het invoeren van de akten van de Surinaamse Burgerlijke Stand. U kunt zelf berichten plaatsen, lezen wat de ervaringen zijn van andere deelnemers, en reageren op berichten. Via de links hierboven kunt u direct doorgaan naar de sectie 'Mededelingen' (van het projectteam), 'Vragen' en 'Tips' over de invoer en 'Opmerkelijk' voor bijzondere vondsten.
Ik tref bij de aangever vaak meer info aan dan ik kwijt kan in het formulier. Tot nu toe ben ik hieraan voorbijgegaan. Hoe gaan anderen hiermee om?
You need to be a member of Historische Database van Suriname & de Cariben to add comments!
Replies
Dag Renée, het gaat inderdaad over de overlijdensakten uit Curacao. Ik zal me beperken tot de velden die invoer toelaten.
Dag Bert, over welk invoerproject gaat je vraag?
Bij het proefproject met de overlijdensakten uit Curaçao hoeft bijvoorbeeld inderdaad minder ingevuld te worden dan op de akte staat. Daar moest ik best even aan wennen. Het wordt echter in de handleiding (blz. 4) ook zo uitgelegd.
Vriendelijke groet,
Renée
als er bij de aangever een apart veld is om extra informatie in te vullen dan doe ik dat daar
een voorbeeld is wat ik recent tegekwam: bij beroep staat "ambtenaar" en achter de naam staat "schrijver bij het militair hospitaal" dan vul ik dat laatste in bij extra informatie
of er staat bij beroep "militair" en bij de naam "kanonnier bij de 1e compangie van het 2e bataillon van de veldartillerie" dan doe ik hetzelfde.
Dag Huub, het gaat over de overlijdensakten uit Curacao. Ik zal me beperken tot de velden die iextra nvoer toelaten.