Dit forum is bedoeld voor vragen en opmerkingen die opkomen tijdens het invoeren van de akten van de Surinaamse Burgerlijke Stand. U kunt zelf berichten plaatsen, lezen wat de ervaringen zijn van andere deelnemers, en reageren op berichten. Via de links hierboven kunt u direct doorgaan naar de sectie 'Mededelingen' (van het projectteam), 'Vragen' en 'Tips' over de invoer en 'Opmerkelijk' voor bijzondere vondsten.
De akte is slecht leesbaar maar mede met aanvullende informatie uit de oude kranten en de namelijst kom ik tot de volgende namen. Eventuele verbeteringen zijn welkom
Aron Jacob Polak als aangever
Adriaan Louta als tweede getuige en
Hanna Emanuels als moeder(echtgenote van Aron Jacob Polak in oude kranten)
De voornamen van de eerste getuige kan ik echter niet ontcijferen
You need to be a member of Historische Database van Suriname & de Cariben to add comments!
Replies
Met een beetje teamwork komen we er wel! Bedankt voor jullie hulp hier. :)
Volgens mij is het Adam Louta en niet Adriaan. Ik had die naam net ook als getuige
Bedankt. Ik pas het aan
als de achternaam van de tweede getuige lees ik Losada
De handtekening is duidelijk Louta. Mijn eerste invoer was ook losada
Bedankt voor de info. Net op Delpher.nl gekeken en daar de naam Turrell Tuffs Soesman tegengekomen
Ha Eddy,
Toevallig heb ik deze scan ook gehad. Ik meen Tirrel Tupas. Deze kopie van de scan is nog lastiger te ontcijferen.
groet, Jeanet
met veel moeite kan ik er alleen Turrel Tuffs Soesman in lezen, die heb ik ook al in een andere akte gelezen