Dit forum is bedoeld voor vragen en opmerkingen die opkomen tijdens het invoeren van de akten van de Surinaamse Burgerlijke Stand. U kunt zelf berichten plaatsen, lezen wat de ervaringen zijn van andere deelnemers, en reageren op berichten. Via de links hierboven kunt u direct doorgaan naar de sectie 'Mededelingen' (van het projectteam), 'Vragen' en 'Tips' over de invoer en 'Opmerkelijk' voor bijzondere vondsten.

Bruid die weigert te trouwen op trouwdag

ScreenShot_20240916164333.jpeg

Een volledig uitgeschreven huwelijksakte die achteraf wordt doorgehaald door de ambtenaar van de burgerlijke stand omdat de bruid niet in het huwelijk wenste te treden met de bruidegom. Getranscribeerd luidt de tekst: "Goedgekeurd de doorhaling van vorenstaande akte daar de comparante R.... niet in het huwelijks wenscht te treden met den comparant S....."

https://widgets.hetvolk.org/data-entry/get-task/f7b69114-2a2a-9bad-8bc8-0eab970479d4?layout=drag

You need to be a member of Historische Database van Suriname & de Cariben to add comments!

Join Historische Database van Suriname & de Cariben

Email me when people reply –

Replies

•  Beste George,
    De link onderaan naar widgets.hetvolk.org brengt je niet naar de akte maar naar de taak die ik net aan het invoeren ben.
    Als je een link naar de akte wilt invullen moet je eerst op het ikoontje vierkant met een pijl naar rechtsboven klikken om alleen de scan te zien.
    12959994263?profile=RESIZE_180x180

• Beste Huub,

Dankjewel voor de tip. Ik dacht het zo gedaan te hebben, maar het ging dus fout. Jammer genoeg heb ik de akte niet opgeslagen, dus kan ik het niet meer produceren. Wel heb ik over deze 'opmerkelijke' fonds een opmerking gezonden naar de beheerders.

• Beste George

Dank voor dit opmerkelijke voorbeeld..! Hieronder alsnog een link naar de scan.

Volgens haar dossier in het migratieregister is de bruid, genaamd Ramawo,een jaar later met iemand anders getrouwd, met de naam Pabaro. Deze man reisde, net als het niet trouwende koppel, met hetzelfde schip "British Nation II" naar Suriname in 1884. Helaas stierf de bruid in 1893 en daarop keerden haar man en kinderen twee jaar later terug naar Calcutta. De gewezen bruidegom Sewburn bleef overigens wel in Suriname en stapte in 1912 alsnog in het huwelijksbootje.

Hartelijke groet,

Thunnis en CoenSR-NA_2.10.61H_2007_0055-l.jpg

Hindostanen (Contractarbeiders)
This reply was deleted.

Forum

Voor een gedetailleerde toelichting over de werking van het forum, zie de handleiding.

Als u een bericht wilt plaatsen, klikt u op de link 'Add discussion' rechtsboven. U kiest een titel die de lading dekt van uw bericht.

Na het schrijven van uw bericht kiest u onder welke categorie het valt: 'Vragen' voor vragen over de invoer, 'Tips' wanneer u de andere medewerkers een advies wil geven, 'Opmerkelijk!' voor als u een bijzonder geval wil delen. De categorie 'Mededelingen' is bedoeld voor meldingen door de projectleiding. Verder kunt u aangeven voor wie het bericht zichtbaar is, kies daar de optie 'Only network members'.

U kunt via de kopjes direct naar één van de categorieën gaan:

All Discussions

Mededelingen

Vragen

Tips

Opmerkelijk!

U kunt ook zoeken door alle berichten via het 'search' zoekscherm bovenaan de pagina.

Projectleiders Thunnis van Oort en Coen van Galen staan klaar om te reageren op de berichten die worden geplaatst op het forum.

Als er discussie is over hoe bepaalde gegevens in te voeren, beslist uiteindelijk iemand van de projectleiding over de volgen koers. Vanzelfsprekend verzoeken we deelnemers de gebruikelijke regels van fatsoen te volgen.