Dit forum is bedoeld voor vragen en opmerkingen die opkomen tijdens het invoeren van de akten van de Surinaamse Burgerlijke Stand. U kunt zelf berichten plaatsen, lezen wat de ervaringen zijn van andere deelnemers, en reageren op berichten. Via de links hierboven kunt u direct doorgaan naar de sectie 'Mededelingen' (van het projectteam), 'Vragen' en 'Tips' over de invoer en 'Opmerkelijk' voor bijzondere vondsten.
Beste allen,
Zoals al was aangekondigd, zijn er 2 kleine aanpassingen gedaan aan het formulier voor de invoer van de overlijdensakten.
1. er is een veld voor "overige informatie aangever"; daar kunt u informatie over de aangever kwijt, zoals over zijn of haar echtgenoot/genote, of informatie als 'Indiaansche'.
2. voor schriftelijke aangiften op basis van een uittreksel (zie handleiding pag. 5) is er nu een optie in het veld voor handtekening: geen handtekening ivm. aangifte op basis van uittreksel.
Hartelijke groeten
Thunnis
You need to be a member of Historische Database van Suriname & de Cariben to add comments!
Replies
Prachtig verhaal
Misschien heb ik er wel overheen gelezen, maar wat vul je in bij - relatie tot de overledene - als het de officier van gezondheid is, die de aangever is? Ik houd het op onbekend maar dat lijkt me niet de juiste benaming.
Dag Meiny, de vraag kwam hier ook ter sprake: https://hdsc.ning.com/forum/relatie-overledene-bij-overlijden-in-ho... Er dient dan een hekje (#) te worden ingevuld. Mvg, Renée