Dit forum is bedoeld voor vragen en opmerkingen die opkomen tijdens het invoeren van de akten van de Surinaamse Burgerlijke Stand. U kunt zelf berichten plaatsen, lezen wat de ervaringen zijn van andere deelnemers, en reageren op berichten. Via de links hierboven kunt u direct doorgaan naar de sectie 'Mededelingen' (van het projectteam), 'Vragen' en 'Tips' over de invoer en 'Opmerkelijk' voor bijzondere vondsten.
Ik heb eeb akte gehad met maar 1 comparant, maar kon de 2de niet overslaan. Ik heb bij alle vakjes nvt gezet, of kan het anders?
You need to be a member of Historische Database van Suriname & de Cariben to add comments!
Replies
hoi Sila, dit las ik in de handleiding. groeten van Herma.
4) Voornaam comparant
Dit betreft de naam van de persoon die de aangifte doet van de erkenning. In het
ambtelijke taalgebruik worden deze personen ‘comparant’ genoemd. Bij erkenningen
kunnen twee personen comparant zijn, namelijk beide ouders. Voor iedere comparant
is er een invulblokje.
Als er maar één comparant op de akte is vermeld, vult u bij het tweede invulblokje
‘comparant’ in alle verplichte velden steeds # in (zie afb 4).
Beste Sila
Klopt, regelmatig is er maar 1 comparant(e). Vul dan # in bij alle verplichte velden (te herkennen met een * achter de naam van het veld -- het formulier weigert op te slaan als deze velden leeg blijven). Het # is het teken dat we gebruiken voor ontbrekende informatie (dus als het veld leeg is).
Hartelijke groet
Thunnis
ok, zal ik doen.